trubaduren

Upp till val!

Kategori: Allmänt

Igår diskuterade jag och en kompis val. Visst är det svårt att veta hur man ska rösta? Röstar man för att manövrera ut det parti man inte vill ha i ledningen, eller på det parti som inte har någon chans att ta ledningen men som borde få ta större plats i regeringen?
Egentligen har jag inte så mycket åsikter om hur ett samhälle ska styras, så jag vet inte riktigt om jag är blå eller röd i den frågan. Samtliga av mina samhällsvetenskapslärare har misslyckat på det området. Jag tänker rösta för det jag tycker är viktigt, nämligen miljön. Prioriterar vi inte den här frågan nu så tror inte jag att våra barnbarn kommer att ha något att prioritera alls nämligen. Jag vet att det låter aningen.. ja, pessimistiskt. Men det är så jag tror att det kommer att bli om vi inte börja ändra oss.
Kommentera inlägget här: