trubaduren

Rastlöshet

Kategori: Allmänt

Jag är, som ni kanske redan märkt, lite missnöjd med min arbetssituation. Det som skulle vara supercoolt och häftigt, resulterade i något som är ganska tråkigt och inte alls särskilt inspirerande. Det är inte så att jag inte lär mig någonting, men jag trodde nog att jag skulle lära mig mer.
 
Och så har vi det här med att jag nu snubblar över en massa andra saker som man skulle kunna göra med ett sabbatsår, typ det här, och det faktum att mina närmsta kompisar gör en ascool resa i Asien just nu som jag i efterhand ångrar lite att jag inte hängde med på, eller att jag åtminstone inte kom på någon lika bra resa själv. Och jag vill jättegärna göra en massa grejer i sommar, typ det här, och det här men jag har faktiskt ingen aning om det finns någon hemma som kommer vilja äventyra med mig då. Och sen det här med sommarjobb. Herregud vad jag tycker synd om mig själv.
 
Nåja, jag vet ju i alla fall vad jag vill plugga, och att jag vill vara i Uppsala för att det är Uppsala och inte på grund av något annat. Och jag trivs faktiskt här i Luleå, för första gången på länge längtar jag inte bort.
Kommentera inlägget här: