trubaduren

Waaah!

Kategori: Allmänt

Just nu (märk väl: just nu) är det som att hela min kropp skriker att jag har hittat rätt utbildning. Heh. Ja, men faktiskt! Det är precis samma gamla som jag alltid kommer tillbaka till (Civilingenjör inom miljö- och vattenteknik på Uppsala) men det gör inget.
 
Jag hittade precis till INUG - Ingenjörer utan gränser. Jag visste inte ens att det fanns, men det är tydligen lite som Läkare utan gränser fast mer inriktat på byggnader och vatten och andra ingenjörsaktiga grejer. Galet! Fantastiskt! Jag-vill-också-vara-med-och-hjälpa-till!
 
Jag hoppas att jag inte bygger upp mina förväntningar nu, men åh, jag vill anmäla mig NU, jag vill komma in NU. Varför är det inte höst än liksom? Och ännu längre är det tills INUG eller annan passande hjälporganisation skulle vara intresserade av mig, men det är ju alltid bra att ha mål tycker jag.
 
EDIT: Nu upptäckte jag att man kan engagera sig i INUG även som student, yippie!
Kommentera inlägget här: