trubaduren

Skärar-torsdag

Kategori: Allmänt

Idag är det skärtorsdag och jag var ledig från jobbet. Jag och Karin tog varsin sovmorgon, städade lägenheten och åkte sedan för att hämta upp mamma och pappa från flygplatsen. That's right! I år firar vår familj påsk uppe i Luleå. Det ska bli kul.
 
För att prata om något helt annat har jag ett ganska bisarrt minne från en annan skärtorsdag för några år sedan. Jag tror jag gick i åttan eller något sådant och som vanligt fick vi inte ledigt från skolan. En av tjejerna som jag umgicks med (motvilligt må sägas, jag var ganska motvillig till alla i min klass) kom på morgonen och var lite stressad. Hon hade bestämt sig för att skära sig på morgonen, bara på skoj eftersom det var skärtorsdag. Det hade dock gått lite snett, eller snarare djupt, för det visade sig att hon tryckt alldeles för hårt med rakbladet och det blödde ganska mycket. Jag tror hon gick omkring med en massa toapapper under armen (hon hade skurit sig på undersidan av överarmen) tills vår bibliotekarie (vilken klippa den kvinnan alltså) fick syn på det och beordrade henne att gå  till sjuksyster. Hon fick i alla fall ledigt resten av dagen.
 
Ja, vi var nog ganska konstiga i högstadiet, men vem tusan var INTE det? Jaja, nu ska jag försöka sova, god natt på er!
Kommentera inlägget här: