trubaduren

Inlägg número uno!

Kategori: Allmänt

Nytt år och ny blogg.. eller något sånt. Det här är mitt sista försök, det sista rycket innan jag ger upp det här med bloggar. Jag har ju trots allt hållt på ganska länge, av och till. Nu är jag i alla fall motiverad igen, jag tror det beror på Linnea Henrikssons nya skiva. Den är så himla bra.
 
För att presentera mig själv lite kort: Jag heter Johanna, är 20 going on 21 och bor för tillfället i Luleå med min syster. Jag är egentligen från Stockholm (läs: Lapplands Väsby) men där har jag ingen lust att vara så då åkte jag hit. Här jobbar jag som praktikant på ett forskningsinstitut genom en satsning som kallas Tekniksprånget. När jag blir stor vill jag bli civilingenjör och rädda världen, men innan dess måste jag välja utbildning och det har visat sig väldigt knepigt. 
 
Jag tycker om stora koppar med grönt te, mitt hår (när det sköter sig), och att mysa. Jag har förut blivit kallad Mys-Hitler. Jag tycker också om folkmusik, både att spela och att lyssna på. Jag spelar fiol egentligen men inte så mycket just nu. 
 
Ibland är jag lite blind även om jag inte alls behöver glasögon, men det tror jag att vi alla är ibland. Ibland kan jag bli arg och jätteledsen, men för det mesta är jag glad. Jag försöker lära mig att inte planera min framtid för mycket, för det mesta blir det ju inte alls så som jag tänkt mig i alla fall. Som Katarina säger: Det ska vara en överraskning!
 
Det var det, jag vet inte om det blir fler inlägg än det här för nu tog skivan slut. 
Kommentera inlägget här: