trubaduren

Brrr och snarrrrk

Kategori: Allmänt

Nu har det gått en vecka här uppe i kalla norra Sverige. Eller kallt och kallt, temperaturen ligger väl runt nollan ungefär men för mig som är van vid ganska mycket mer, och lite till (läs: ca 40 svettiga argentinska grader), är nu det mesta ganska kallt.
 
Jetlaggen är nu officiellt över, inte för att det märks eftersom jag fortfarande somnar på jobbet då och då. Dels för att jag är sömnig men mest för att jag inte har så mycket att göra här. Idag är ju inte ens min handledare här, yippie! Det mesta utav min arbetstid brukar spenderas med att sitta och läsa om masugnar, koks och andra (o)intressanta saker som handlar om metallurgi. Än så länge har jag haft en riktig arbetsuppgift som jag klarade av på en halv dag, annars har det varit ganska tomt på den fronten. Det känns definitivt lite surt eftersom jag redan upptäckt att just det här området kanske inte riktigt är något för mig, och det bara har gått sisådär en vecka sedan jag började. Jaja, bara 3 månader och 3 veckor kvar då!
Kommentera inlägget här: